Jenis-jenis kad kredit yang disediakan

Tidak kira apa sahaja keadaan kewangan seseorang itu, beberapa Bank di Malaysia khususnya mempunyai satu kad kredit atau yang lain untuk semua orang. Oleh itu, jika anda berfikir bahawa kad kredit selaras dengan keperluan kewangan anda tidak sekata, kemungkinan besar anda boleh berbincang dengan salah satu bank tersebut.

 

Antara bank di Malaysia, saya akan menggunakan kad kredit yang ditawarkan Hong Leong Bank (HLB) sebagai rujukan tentang pelbagai jenis kad kredit yang terdapat di pasaran. Mengapa? Atas sebab mudah saya telah menemui HLB untuk menyelaraskan kad kredit mereka atau mana-mana perkhidmatan kewangan.Dalam hal itu, dengan harapan organik asas pelanggan mereka,saya adalah salah satu daripada pelanggan yang telah mendapat manfaat daripada perkhidmatan perbankan HLB, terutamanya kad kredit.

 

Kad Kredit Premium

Kad kredit premium adalah yang memerlukan yuran tahunan bersama dengan penggunaan biasa dan pembayaran faedah. Tetapi sebagai balasannya, mereka memberikan pelanggan manfaat eksklusif yang kedua. Faedah datang dalam bentuk tawaran runcit, membeli-belah, perjalanan, mata ganjaran makanan, hiburan, dan sebagainya. Walau bagaimanapun, dalam kes

HLB’s kad kredit premium anda juga boleh mendapatkan beberapa kad tanpa bayaran tahunan. Mendapatkan yuran tahunan pada kad kredit premium yang dikecualikan bukanlah sesuatu yang ditawarkan oleh setiap bank di Malaysia.

 

Kad Kredit Perniagaan

Kad kredit perniagaan adalah pilihan lain jika anda ingin menggunakan kad kredit di bawah nama perniagaan anda. Ini membantu anda membuat garis halus antara kewangan peribadi dan profesional anda. Anda mendapat banyak keistimewaan dengan kad kredit perniagaan, dan juga mendapatkan yuran tahunan yang dikecualikan untuk membuat sebilangan transaksi runcit. Keistimewaan istimewa termasuk akses lapangan terbang lapangan terbang, kredit tanpa faedah, dan banyak lagi.HLB kad kredit perniagaan Malaysia merangkumi semua keperluan profesional anda dengan bantuan lancar.

 

Kad Kredit Pulangan Tunai

Pulangan Tunai adalah proses mendapatkan peratusan tertentu dari rebat pada perbelanjaan kad kredit anda. Pulangan tunai diberikan pada set kad transaksi kredit yang telah ditetapkan, termasuk runcit, insurans, perdagangan & pelaburan, pedagang, dan sebagainya.

Hong Leong Bank’s kad kredit rebat tunai menawarkan pelbagai jenis dalam memilih yang sesuai dengan keperluan anda.Antara semuanya bagi saya ianya adalah WISE Credit Card .Bukan sahaja saya dapat menggunakan wang tunai yang tinggi sebanyak RM100, saya juga boleh mendapatkan kembali wang tunai sebanyak 10% setiap hari. Senarai saudagar yang berpartisipasi pasti membuatkan saya ganjal untuk memilih, dan saya hanya perlu pergi dengan yang ini.

 

Kad Kredit Mata Ganjaran

Ini adalah kad kredit yang memberikan anda ganjaran untuk setiap transaksi minimum yang anda buat. Mata ganjaran boleh ditebus di atas vistas seperti hadiah, hotel, makan, perjalanan, penerbangan dan perbelanjaan di luar negara. Ganjaran kad kredit sesuai dengan pelanggan yang mahukan pulangan yang istimewa dari bank, setiap kali mereka menggunakan kad itu.Tawaran kad kredit mata ganjaran HLB  menawarkan sehingga 6x ganjaran pada urus niaga luar negara. Rancangan kad kredit mereka juga termasuk perlindungan insurans perjalanan dan akses lounge premium.

 

 

Kad kredit tanpa perkhidmatan lebih

“I’m Card” adalah semata-mata menawarkan pilihan untuk mempersonalisasikan kad kredit anda. Keindahannya adalah kesederhanaan dan simpanan yang diberikan kepada anda untuk perbelanjaan mata wang asing. Di samping itu, anda yakin pengalaman perbankan digital yang lancar dan tida yuran tahunan.

 

Untuk membantu anda memilih yang lebih baik …

Iaitu alat pengesyoran kad kredit yang direka oleh HLB adalah cara terbaik untuk melihat kad kredit mana yang akan membantu anda memenuhi keperluan kewangan anda dan mencari perkhidmatan kewangan yang anda inginkan. Alat ini menyediakan cadangan peribadi dari banyak kad kredit, tidak kira apa jenis – sama ada perniagaan, peribadi, premium, atau jenis kad kredit lain.

 

Leave a comment